zhisendang.reismee.nl

Nanjang dag 2

Ni Hao,

Vandaag was het weer een spannende dag. Na een heerlijke nachtrust in het gloednieuwe hotel Holiday Inn en een MEGA ontbijt gingen we op weg naar het platteland. Waar Zhi Sen Dang 2 jaar bij zijn pleegmoeder heeft gewoond. Wij gingen haar bezoeken om te kijken hoe Zhi Sen Dang en zijn pleegmoederd daar leefde en om iets meer te begrijpen. Ook nam zijn pleegmoeder afscheid van Zhi Sen Dang. Het was heel bijzonder om te zien hoe de mensen daar leven en het was zeker een speciaal moment. Zijn pleegmoeder was heel aardig en het huis was ook mooi! ( voor chinese begrippen). Want er zijn mensen die veel armer leven. Daarna gingen we naar het weeshuis waar Zhi Sen zijn eerste levensjaar heeft doorgebracht. Onderweg kwamen een chinees openlucht theatertje tegen waar een een chinees stuk werd gespeeld. Natuurlijk stopte we om te kijken en in plaats van naar het toneelstuk te kijken keken de mensen naar ons! Haha. Het weeshuis was heel indrukwekkend, het was een heel groot gebouw, mooi onderhouden. We gingen kijken bij de baby’s want daar heeft hij Zhi Sen Dang gezeten. Het was een grote ruimte met felle kleurtjes en 20 babybedjes. Ook was er een grote mat waar de kindjes oplagen. Het was voedertijd dus de kindjes kregen babymelk. Er waren ook een paar kindjes met een handicap, dat vond ik wel heel zielig. Om te weten dat die kindjes een moeilijke toekomst tegemoed gaan. Zo was er een kindje met klompvoetjes, een kindje met een hazenlip. Het liefst had ik alle kindjes mee naar huis genomen. Nu zijn we weer terug in de hoofdstad ZhenZhou na een rit van 3,5 uur. Nu gaan we huiswerk maken en even uitrusten en morgen gaan we naar de Shaolin Tempel, waar de Shaolin monniken wonen.
Tot morgen!

janemiek

Weer zo'n mooi verhaal. En fijn dat ik het op deze manier ook een beetje kan meemaken! Een heel goed idee van jou om dit zo te doen.
Liefs

Janemiek

Opa Oma Q

Dank voor je verhaal, wat een toestand allemaal voor de chinese kinderen. Wat heeft jullie kindje, broertje , een geluk . Diana en Walter wensen we er sterkte , geluk en veel vreugde mee, en voor de meisjes een lief leuk broertje. Renee je zult er op school een pracht werkstuk mee scoren . Succes met alles. Geniet ervan en lieve groetjes van Opa en Oma Q.

Sandra

Volgens mij moet je lekker journalistiek gaan studeren!
Wat een mooie verhalen! Kijk nu al uit naar je volgende
story. Kus mam

Sophie

Hey Renee,
Ik vind het erg leuk om deze verhaaltjes te lezen, omdat je het zo goed kan. Door die verhaaltjes beleef je heet ook een betje zelf en dat is erg leuk!
De gebeurtenissen die je meemaakt zijn soms wel heftig...
Geniet nog van je geweldige vakantie!
xxx sophie

Evelien

Lieve "grote zus" Renée, van mama San hoorde ik dat je in China bent om je broertje op te halen en wat mooi moet dat zijn om dit mee te mogen maken. De foto's ontroeren me en wat zijn je zusjes al groot. Voor hen is dat ook een hele belevenis. Wat fijn, dat je verlof kreeg van school om mee te mogen gaan naar China. Ik wens jou, papa Walter, mama Diana en je twee zusjes heel veel liefde toe voor dit lieve, kleine broertje. Voor jou en voor allemaal een dikke knuffel en geniet er maar van met volle teugen. Liefs van Mich en Evelien en Oma Trudy.

Saskia

Ik ben het met je moeder eens Renée, dat schrijven, dat ligt je wel!
Leuk dat we alles zo mee kunnen beleven!
Veel plezier nog met z'n allen daar in China!
Liefs, Saskia