zhisendang.reismee.nl

De overdracht

Gister was het DE dag. De overdracht, we werden allemaal vroeg wakker en zaten daarna wat gespannen aan het ontbijt. Maar wel gezonde spanning! We werden met een busje naar het registratie kantoor gebracht, de hele rit staarde we een beetje voor ons uit want het kwam oppeens toch wel heel dichtbij. Eenmaal aangekomen bij het registratie kantoor verwachtten we dat we op Zhi sen moesten wachten maar toen we het busje uitstapten stond het kleine mannetje al in de grote zaal. Gelijk de camera gepakt en snel naar binnen. Heel spannend allemaal, hij stond daar met een grote doos koekjes in zijn hand. In eerste stantie moest ie niet huilen maar was die bang wat heel logisch is. Toen hij op de foto moest samen met diana moest hij wel huilen. Toen gaf diana hem wat lekkers te drinken en stopte die met huilen. Leyi ging met hem spelen en kwam er al een lach op zijn gezicht. Even later gierde die van het lachen, wat alleen maar de zenuwen waren. Toen we met Zhi Sen naar het busje liepen om naar het hotel te gaan vond hij het toch heel eng en moest hij huilen. Papa pakte hem op, knuffelde hem en toen minderde het huilen. Toen we in de hotelkamer waren hebben we even met hem gespeeld en toen zijn we ( le yi, xu ling en ik ) ons eigen ding gaan doen zoals huiswerk, lezen etc. Omdat het anders te druk werd voor het kindje. Alles is nieuw voor hem, zoals een bad, strohemd water, babybedje, tandenpoetsen etc. Zodra Leyi en Xu ling het doen doet hij het ook. Heel lief om te zien. We zijn helemaal gek op hem, het is een lief kindje die veel helpt. Ook lacht hijveel dat is zo lief! Vandaag zijn we s ochtends naar het registratie kantoor gegaan om de papieren op te halen en hebben we de notaris bezocht. Daarna heeft Zhi Sen miesoep gegeten en heeft ie daarna 3 uur geslapen. In die tijd maakten wij ons huiswerk en rustte we ook even uit. Die laatste paar dagen hebben heel veel indrukken gemaakt, een ontzettend speciale ervaring. Nu gaan we zo lekker eten en daarna slapen. Morgen reizen we vroeg af naar Nanjang om het weeshuis te bezoeken en om zijn "foster parents" te bezoeken. Morgen horen jullie meer!

liefs

Renée

Do

Mooi

Opa en Oma

Spannend hoor die overdracht. Film je alles? Maak je nu al je verslag voor school? Of doe je dat later? Succes verder , geniet allemaal van alles. Groeten van ons uit een goed Drenthe. ... Waar we zijn met onze spaanse vrienden , Klaas en puck. Lieve groetjes van ons .

Rene

Heel spannend allemaal voor jullie alle zes denk ik. Goed en mooi geschreven lief!